.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ضعف ارتباط با رسانه‌ها در شوراي اسلامي قائمشهر

ضعف اطلاع‌رساني و ارتباط با رسانه‌هاي شوراي اسلامي قائمشهر به گونه‌اي است كه به شدت نياز به اصلاح و تغيير رويه دارد.

شوراهاي اسلامي به عنوان مردمي‌ترين و مدني‌ترين ارگان‌هاي جامعه بيش از هر قشر ديگري به ارتباط با مردم و اقشار مختلف جامعه قرار دارند.

ارتباط با رسانه‌ها براي تمام ارگان‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي ضروري و انكار نشدني است و تغيير در عملكرد اين بخش‌ها هيچ‌گاه از ديد رسانه‌ها مصون نمي‌ماند و لزوم آن را نمي‌توان انكار كرد.

*غيرعلني بودن تمامي جلسات شوراي اسلامي شهر قائمشهر
اگرچه به استناد قانون شوراهاي اسلامي، جلسات اين شورا غيرعلني است اما در همين قانون ذكر شده است كه حضور مدعوين و رسانه‌ها در اين جلسات با نظر رئيس شورا مي‌تواند انجام شود.
اكنون شوراي اسلامي شهر قائمشهر، سومين دوره خود را سپري مي‌كند و حداقل در شش سال اخير سالانه تنها يك مصاحبه مطبوعاتي براي تمام رسانه‌هاي گروهي اين شهرستان تدارك ديده شده است.
نكته مهم در اين جلسات نيز عنوان شدن موضوعي عليه اين شورا از سوي برخي مديران دولتي و يا رسانه‌ها بوده است كه رئيس و يا سخنگوي اين شورا ترتيب مصاحبه مطبوعاتي را براي پاسخگويي به اظهارات فوق داده است.
شايد به اندازه دو مصاحبه نيز نشده است كه اين شورا تصميم گرفته باشد براي بيان عملكرد و ارائه گزارش فعاليت خود از رسانه‌ها دعوت به عمل آورد.

* خبرنگاران نورچشمي در برخي جلسات شوراي شهر قائمشهر
برخي خبرنگاران از دوستان قديمي و يا خويشاوندان اعضاي اين شورا هستند و به صورت استثنا تاكنون توانسته‌اند آن هم به صورت نيمي از انگشتان تنها يك دست در دو جلسه غيرعلني اين شورا حضور يابند.
اين ضعف ارتباطات و اطلاع‌رساني مشهود در شوراي اسلامي شهر قائمشهر در حالي صورت مي‌گيرد كه تنش و اختلاف‌ سليقه در ميان اعضاي هفت نفره اين شورا از دلايل اصلي عدم ارتباط با رسانه‌هاي اين شورا به شمار مي‌رود.

شورايي كه در حداقل پنج سال اخير از وجود روابط‌ عمومي محروم بوده است نمي‌تواند جايگاه رسانه‌ها را به خوبي در ميان كميته‌ها و بخش‌هاي مختلف خود نهادينه كند.
اين شورا در سال‌هاي اخير يكي از پرتنش‌ترين شوراهاي اسلامي شهري در استان مازندران بوده كه اين امر بر عملكرد اين شورا تاثير بسزايي داشته باشد و نيز نتوانسته است جايگاهي مناسب در شوراي استان براي اين شهر به ارمغان آورد.
عدم اجراي طرحي موثر و بزرگ مطابق با نيازهاي توسعه‌اي قائمشهر هميشه از سئوالاتي است كه گاه و بيگاه از سوي رسانه‌ها مطرح مي‌شود اما تاكنون پاسخي براي آن از سوي اين شورا ارائه نشده است.
جالب اينكه برخي اعضاي شورا ناكارآمدي و عدم اجراي پروژه‌هاي شاخص در اين شهر را به گردن شهرداراني مي‌اندازند كه با تنش‌هاي بسيار از دايره مديريت شهري خارج شده‌اند.

*برخي اعضاي شوراي شهر قائمشهر از حضور رسانه‌ها هراسانند
در چند سال اخير كه رسانه‌ها با توجه به رشد جايگاه و افزايش كارآيي خود خواهان علني‌شدن جلسات شوراي اسلامي شهر شده‌اند هم رئيس سابق و هم رئيس جديد شوراي اسلامي شهر قائمشهر اظهار داشته‌اند كه بيش از نيمي از اعضاي شوراي اسلامي شهر قائمشهر با حضور رسانه‌ها در اين جلسات مخالفند.

تقريباً در تنها در كمتر از 10درصد جلسات رسمي و اداري شهرستان حضور اعضاي شوراي اسلامي شهر قائمشهر مشهود است.
سال گذشته و امسال در دو جلسه اعلام شد كه خبرنگاران اجازه حضور در جلسات شوراي شهر قائمشهر را دارند اما رسانه‌ها و افرادي كه در اين جلسه حاضر شدند تنها سه تا پنج نفر خبرنگار و عكاس بودند و از تمام ظرفيت‌هاي رسانه‌اي شهرستان در اين بخش استفاده‌اي نشد.

اگر چه در هر دو مرتبه اين جلسات اعلام شد از اين پس رسانه‌ها مي‌توانند به صورت هميشگي در جلسات شوراي اسلامي شهر قائمشهر حضور يابند اما هنوز اين وعده عملي نشده است و تمام جلسات اين شورا به صورت غيرعلني و بدون حضور خبرنگاران برگزار مي‌شود./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.105 seconds.